План роботи
консультпункту бібліотекарів при Мартоніській ЗШ І-ІІІ ступенів
Проблема: Мистецтво бути читачем –
це виховання у школярів інформаційної, бібліографічної та читацької культури,
формування вміння користуватися бібліотекою, її послугами. Розвивати інтерес
учнів до книги, українських традицій, розвивати в них високі моральні цінності.
Мета: Підвищення методичної
майстерності бібліотекарів, оволодіння прогресивними формами інформаційного
бібліотечно-бібліографічного обслуговування читачів, використання інновацій у
шкільній бібліотеці.
Список Членів консультпункту
№ п/п
|
Прізвище, ім’я, по батькові
|
Де працює
|
1
|
Марунчак Людмила Вікторівна
|
Мартоніська ЗШ І-ІІІступенів
|
2
|
Савицька Тетяна Леонідівна
|
Новомиргородська ЗШ №2 І-ІІІст.
|
3
|
Волошина Оксана Ільївна
|
Новомиргородська ЗШ №3 І-ІІІст.
|
4
|
Чепляка Анна Григорівна
|
Жовтнева ЗШ І-ІІст.
|
5
|
Шевченко Олена Сергіївна
|
Кам’янська
ЗШ І-ІІст.
|
6
|
Нечепурна Ніна Максимівна
|
Панчівська ЗШ І-ІІІ ступенів
|
7
|
Якубовська Алла Анатоліївна
|
Канізька ЗШ І-ІІІ ступенів
|
8
|
Іщенко Ірина Олегівна
|
Оситнянська ЗШ І-ІІ ступенів
|
Тематика роботи
консултпункту бібліотекарів при Мартоніській ЗШ І-ІІІ ступенів
на 2015 -2016 н.р.
Тема І. Робота з книжковим фондом
1. Теоретична частина
1.1 Організація книжкового фонду і створення каталогів.
1.2 Сумарний та індивідуальний облік бібліотечного фонду.
1.3 Основна документація шкільної бібліотеки
2. Практична частина
2.1 Перегляд основної документації в бібліотеці
Тема ІІ. Залучення новітніх технологій і
методів обслуговування читачів шкільної бібліотеки.
1. Теоретична частина
Інноваційні форми інформаційно – бібліографічного
обслуговування читачів.
Інноваційні методики та технології залучення читачів до
читання, розвиток їх творчого потенціалу.
Впровадження ІКТ в роботу бібліотеки
2. Практична частина
Підготовка книжкової виставки
Тема ІІІ. Виховання національної
свідомості та читацької активності дітей.
1. Теоретична частина
Підвищення культурної компетентності учнів.
Методи заохочення
дітей до систематичного.
Популяризація надбань української та світової літератури.
2. Практична частина
1.1 Скласти план заходів до
Тижня книги.
Тема IV. Бібліотечно - біблографічна
класифікація. Її значення в роботі
бібліотеки.
1. Теоритична частина
Поняття про бібліотечно – бібліографічну класифікацію та
її значення.
Вимоги до ББК.
Інтерактивні методи формування бібліотечно
–бібліографічної грамотності школярів.
2. Практична частина
2.1 Сучасні
класифікаційні системи, їхня хариктаристика.
Звіт про роботу консультпункту при Мартоніській ЗШ
І-ІІІст. за 2014-2015н.р.
Шкільна бібліотека є структурним
підрозділом навчального закладу і поєднує функції навчальної і спеціальної
бібліотеки, здійснює роботу з книгою спільно з педагогічним колективом школи. В
своїй роботі шкільні бібліотеки керуються Законами
України «Про освіту», «Про бібліотеку і бібліотечну справу», нормативними
документами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, «Концепцією
національної програми інформатизації України», «Концепцією інформатизації
мережі бібліотек загальноосвітніх закладів України», документами структурних
підрозділів місцевих державних адміністрацій, Статутом навчального закладу,
Положенням про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу.
Саме в ній дитина вперше знайомиться із
самостійно прочитаною книгою, вчиться вибирати для себе одну найкращу з
величезної кількості, які її оточують. Саме до неї поспішає і молодий, і
досвідчений учитель, щоб знайти в книгах мудрість великих педагогів.
Шкільній бібліотеці належить
особливе місце в бібліотечному просторі. Насамперед вона, звичайно, навчальна
бібліотека, оскільки повинна забезпечувати інформаційною літературою процес
навчання. У той же час вона виконує функції спеціальної (педагогічної)
бібліотеки, обслуговуючи педагогічний колектив школи, та публічної дитячої
бібліотеки, надаючи учням позапрограмові матеріали, підтримуючи позакласну та
позашкільну роботу.
Сучасна шкільна бібліотека є
невід’ємною ланкою навчально-виховного процесу, а робота бібліотекаря стає
дедалі складнішою і водночас – більш творчою.
Сьогодні все
більш актуальною стає проблема розвитку інтересу учнів до книги, українських
традицій, розвитку в них високих моральних цінностей. І хто, як не бібліотекар,
може знайти підходи до вирішення цих питань та реалізувати їх у активній
співпраці з вчителем.
Спілкування
з книгою допомагає дитині оволодіти певною системою знань, засвоїти досвід
попередніх поколінь, прилучити її до культурних надбань та цінностей
українського народу, його звичаїв та традицій.
Вмінню систематично та
осмислено читати, дітей навчає школа. Багато залежить від того, наскільки
майстерно шкільний бібліотекар разом із педагогами школи прилучає дитину, до книги,
вчить оволодівати мистецтвом літературного читання, активно популяризує книжку,
закріплює читацькі навички, розвиває художній смак і самостійність суджень.
На
виконання цих завдань і спрямована робота консультпункту при Мартоніскій ЗШ
І-ІІІ ст.., а саме на виховання у школярів мистецтва бути читачем.
Мета
консультпункту полягає у підвищенні методичної і бібліотечної майстерності
шкільних бібліотекарів, оволодівання прогресивними формами інформаційного
бібліотечно-бібліографічного обслуговування читачів.
Тема першого заняття:
Шкільна бібліотека: зміст, завдання і пріоритетні
напрямки діяльності в сучасних умовах. Проблеми. Шляхи реформування.
На якому розглядалися такі питання:
1. Вступна частина: специфікація роботи шкільної
бібліотеки. Проблеми. Шляхи реформування діяльності шкільної бібліотеки.
2. Нормативні та законодавчі документи з
бібліотечної справи.
3. Зміст, завдання і
пріоритетні напрямки діяльності шкільної бібліотеки в сучасних умовах.
Під час
практичного заняття розглянули оформлення щоденника роботи бібліотеки. Обговорили
правила роботи з ним.
На занятті були присутні і приймали участь в
обговоренні питань бібліотекарі Марунчак Людмила Вікторівна, Чепляка Анна
Григорівна, Савицька Тетяна Леонідівна, Шевченко Олена Сергіївна, Нечепурна
Ніна Максимівна, Якубовська Алла Анатоліївна, Іщенко Ірина Олегівна.
Тема другого заняття
Вивчення
читацьких інтересів. Індивідуальна та масова робота з читачами.
На якому розглядалися такі питання:
1.Вивчення читацьких інтересів дітей.
2.Форми і методи індивідуальної роботи з читачами.
3.Нові форми масової роботи.
Під час практичного заняття склали список
рекомендованої літератури для читача.
На занятті були присутні і приймали участь в
обговоренні питань бібліотекарі Марунчак Людмила Вікторівна, Чепляка Анна
Григорівна, Савицька Тетяна Леонідівна, Шевченко Олена Сергіївна, Нечепурна
Ніна Максимівна, Якубовська Алла Анатоліївна, Іщенко Ірина Олегівна.
Тема третього заняття
Наочні форми інформування читачів.
На якому розглядалися такі питання:
1.Організація книжкових виставок у бібліотеці.
2.Роль книжкових виставок у інформуванні читачів.
3.Бібліотечні плакати. Їх значення у оформленні
бібліотеки.
Під час практичного заняття організували
книжкову виставку. Обговорили тему. Підібрали літературу.
На занятті були присутні і приймали участь в
обговоренні питань бібліотекарі Марунчак Людмила Вікторівна, Чепляка Анна
Григорівна, Савицька Тетяна Леонідівна, Шевченко Олена Сергіївна, Нечепурна
Ніна Максимівна, Якубовська Алла Анатоліївна, Іщенко Ірина Олегівна.
Тема четвертого заняття
Соціокомунікаційна природа
інформаційної діяльності шкільних бібліотекарів.
На якому розглядалися
такі питання:
1.Інформаційні технології у роботі шкільної бібліотеки.
2.Інформаційна компетентність
школяра.
3.Сучасний учень і культура
читання.
Під час практичного заняття було створенно
віртуальну книжкову виставку.
На занятті були присутні і приймали участь в
обговоренні питань бібліотекарі Марунчак Людмила Вікторівна, Чепляка Анна
Григорівна, Савицька Тетяна Леонідівна, Шевченко Олена Сергіївна, Нечепурна
Ніна Максимівна, Якубовська Алла Анатоліївна, Іщенко Ірина Олегівна.
Комментариев нет:
Отправить комментарий